Riktigt bra hundtäcke, fodrat och vattenavvisande

Lovisaleonora

Trådstartare
Existerar det ens?

För många, många år sedan köpte jag ett superbra hundtäcke på rea, tror det var Granngården. Det håller nu på att falla i bitar - bokstavligen. Och jag har under de senaste fem åren jagat en värdig efterträdare, helt utan att lyckas.

Nuvarande är vattenavvisande och fodrat, bred magplatta/-band med kardborreknäppning på ryggen. Full front, fodrad (alltså inte något kardborrskit som kan gå upp utan täcke och front samt magplatta med knäppning är i ett stycke).

Jag har säkert 15 täcken som är någonstans mellan skitdåliga och halvbra och alltså ETT (1!) som är riktigt bra.

Tänkt att fungera på stor hund (bör finnas i storlek 65 cm och uppåt) med hygglig bröstkorg (dock ej mastiffdjup).

Tips på bra märken? (den som säger Hurtta kommer jag och boxar på mulen)

Men har du testat Hurtta Ultimate värmetäcke?
Jag HATAR fleecefodrade täcken, framförallt hatar hundarna kliet som blir av dem, men dessa från Hurtta funkar suveränt. Varma, klarar väta bra och min klumpeduns med jättebröstkorg hade jättebra passform på sitt.

Men har du testat Hurtta Ultimate värmetäcke?
Jag HATAR fleecefodrade täcken, framförallt hatar hundarna kliet som blir av dem, men dessa från Hurtta funkar suveränt. Varma, klarar väta bra och min klumpeduns med jättebröstkorg hade jättebra passform på sitt.

Alltså, jag hatar kragen, jag hatar knäppningen och jag hatar passformen. Hundarna hatar bara passformen, ingen av de tre vill så mycket som röra sig med eländet på. Vet inte riktigt vad det är som funkar minst, men de avskyr dem. På en jätteträff fick jag t o m ta av täcket, för hunden vägrade röra sig (med eller utan koppel) så länge täcket var på.

Känner att jag inte gamblar med så mycket pengar som de kostar, när oddsen är så dåliga från början.

Alltså, jag hatar kragen, jag hatar knäppningen och jag hatar passformen. Hundarna hatar bara passformen, ingen av de tre vill så mycket som röra sig med eländet på. Vet inte riktigt vad det är som funkar minst, men de avskyr dem. På en jätteträff fick jag t o m ta av täcket, för hunden vägrade röra sig (med eller utan koppel) så länge täcket var på.

Känner att jag inte gamblar med så mycket pengar som de kostar, när oddsen är så dåliga från början.
Ok. Mina är väldigt kortpälsade, så de gillar kragen. Och jag gillar den breda maglappen. Men har du testat modellen redan så är det ju som du säger mycket pengar att gambla med. Jag har ett i stl 65 som du kan få testa annars, men jag tror att vi har en 10 mil mellan oss.

Ok. Mina är väldigt kortpälsade, så de gillar kragen. Och jag gillar den breda maglappen. Men har du testat modellen redan så är det ju som du säger mycket pengar att gambla med. Jag har ett i stl 65 som du kan få testa annars, men jag tror att vi har en 10 mil mellan oss.

Hade jag trott att det hade möjlighet att funka hade jag kunnat plocka hem via nätet, men jag ser inte rikligt att det har potential ens, när jag har en hög här som inte funkar alls.

Jacson tycker jag låter bra, dax att hitta ÅF. Får ta en tur till Granngården, tyvärr suger vår närmsta butik fetluva med obefintlig sortiment. Får åka till stora staden istället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka