ridtravare skuttar konstigt!

colowi

Trådstartare
för några år sen köpte jag en ridtravare som aldrig har varit ute på travet som inte var bra nog till det. Hon är nästan den suraste hästen som finns. I stallet så bara om man tittar på henne lägger hon öronen bakåt och sen närmman vänder sig om blir hon glad. Hon är jätte snäll i hanteringen men när man rider henne är hon hel konstig, när hon ska trava så skuttar hon typ kan inte riktigt förklara det med det är typ galoppskutt rakt upp. Och bara man rör skänklarna lägger hon öronen bakåt och är jätte sur. tar upp huvudet och skuttar. vad är detta ??? kan någon förklara ?? O_o
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 188
Senast: SkorpSmulan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 694
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp