ridtravar hopptävling

Nausea

Trådstartare
Ni alla som hoppar med era ridtravare! I vårat stall så ska vi troligen anordna 2 ridtravar klasser i våran lilla Blåbärshoppning i höst. Då ridtravarföreningen (för mig att det var dom) ville görna att vi skulle ha det.
men då är frågan vilka klasser vi ska ha för ridtravare. Så ni med ridtravare, vilka klasser skulle ni helst vela ha?

våran blåbärshoppning brukar bestå av:
40 clearound, 50 clearound, 60 med omhoppning, 70 -''- och 80 -''-

så nu vill vi ha era förslag :) Men jag funderar på att man ska ha en clearound och sen en omhoppningsklass iallafall. frågan är bara vilken höjd..

/Nausea

Sv: ridtravar hopptävling

50 cm och 70 cm? Beror ju helt på vad det finns för ekipage i ditt område...

Varför kommer ni bara ha höjder till 80?

Det var en lite knepig idé tycker jag!
Jag har hoppat ridtravare tom 1,10 med utmärkt resultat och jag har också sett dom som håller på att gå omkull över en bom på marken.
Kunde det inte vara bättre med pris till bästa ridtravar-resultat och ett stilhoppningspris endast för ridtravarekipagen så känner dom sig inte "tvingade" att hoppa en vis höjd.

Varför kommer ni bara ha höjder till 80?

Jo för att det alltid har varit så i alla år :P Det är bara till för ekipage som inte har placeringar på lokalt och uppåt. Men vet ej vilka ''regler'' ridtravarföreningen vill ha till sina klasser.
Och vi vill inte ha hur många klasser som helst på en dag då det tar allt för lång tid.
/Nausea

Jo jag vet. Har sett många ridtravare som hoppar kanon :) och har själv hoppat travare. men nu är ju tävlingen för ''Blåbär'' alltså dom som inte är lika erfarna och så..
Stilhoppning blir svårt, då vi inte har någon som kan döma sånt. (vet inte vad som krävs) Och så var ridtravarförenigens önskemål att ha egen klass.
/Nausea

Har själv en travare jag tävlat 1.10 med :P Men dt beror ju helt och hållet på själva hästen. Dt varierar så mkt med travare :P

Eftersom det är en Blåbärshoppning så blir det lägre hinderhöjd :P
Tror inte att dom mindre ruttinerade travarna vill hoppa en bana på 90-110cm.
/Nausea

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 563
Senast: Kirie
·
Hästvård Min häst blev i våras diagnostiserad med kronisk artros på kronleden (ringkota) och blev då sprutad med kortison, vilket han svarade bra...
Svar
6
· Visningar
5 007
Senast: Moffsan
·
W
Tävling Hej! På min ridskola har vi två olika sorts "tävlingsformer". Den ena är blåbärshoppning, 6 stycken enkelhinder 1 fas bed. CL. Den...
Svar
4
· Visningar
1 541
Senast: Beatrize
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka