Ridstövlar!

C

chaarliaejh

Nu är jag inne på mitt tredje par tretorn, då dragkedjan gått sönder på dom andra. Har inte haft några problem med dom här, men senaste månaden har dragkedjan börjat åka ner säkert 10 gånger per gång jag rider. Men nu till det största problemet. Min häst blir nypt och får skav när det här händer. Dragkedjan stannar på ett visst ställe, och där åker den ut mot hästen, och han fastnar om jag rör minsta lilla på benet.

Jag trodde först han hade lyckats fått skav av mina skänklar då han är enormt känslig, men det satt så högt upp och sen såg min pappa hur dom vek sig ut. Sen blev han mer och mer irriterad och jag kände hur mina ben "fastnade" och då märkte jag hur det nöp honom.

Så nu är jag inne på att köpa ett par nya stövlar om det här inte går att fixa, och tror inte det blir ett par tretorn till på ett tag isåfall. Jag har nästan bara haft såna här och har egentligen noll koll på andra märken när det gäller stövlar, så alla tips mottages. Priset har ingen betydelse.
 
Sv: Ridstövlar!

Synd på tretorn stövlatna.. i stort sett alla har ju fått problem med dom, riktigt trist..
Jag har varit jätte sugen på ett par då jag tycker de är snygga och har bra passform men det är inte värt de..

Cavallo har ju snygga figursydda stövlar, pioneer är snygga och sköna, Mountain Horse tex supreme high rider som är lite nättare, Sarm Hippique.. ja och några till :)
 
Sv: Ridstövlar!

Ja, det är ju det.. Jag har väl inte brytt mig så mycket om att mina gick sönder eftersom jag ändå fick ut nya utan att betala, så det tycker jag har varit bra. Men när det blir sådär på hästen är det en helt annan sak.


Tack för tipsen! Får kika runt lite på dom och prova några. Som sagt, går det att fixa tretorn stövlarna så det inte skaver på hästen behåller jag dom nog, men kikar ändå lite smått efter nya stövlar jag kan ha när jag tävlar dressyr! :)
 
Sv: Ridstövlar!

cavallo piaffe är fina med riktigt hög dressyrbåge :) finns både med och utan dragkedja
 
Sv: Ridstövlar!

heh, kanske lät lite roligt.. men så heter det väl?

Kanske skulle uttryckt mig: tight modell?
 
Sv: Ridstövlar!

figursydda kallas det nog, det är dock ett roligt uttryck iom att vi alla ser olika ut ;)
 
Sv: Ridstövlar!

när vi ändå är inne på ämnet måttbeställda, ngn som har en aning om vad måttbeställningen kostar extra för cavallostövarna?
 
Sv: Ridstövlar!

Det ska gärna passa bra till båda! :) Annars lutar det mest åt dressyrstövlar.
 
Sv: Ridstövlar!

Nja, jag har träffat de som gör stövlar och där är det ingenting om att de är 'figursydda'.
 
Sv: Ridstövlar!

Jag har beställt ett par Petrie Glasgow. Hört flera som har det märket oh jag jag känt på dem. Känns gidigna och bra! Om 9 veckor kommer de! :happy: :eek:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
476
Senast: Emma-pemma
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 876
Senast: tuaphua
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp