Ridstövlar till stora fötter??

G

gulleplutten

Jaha nu har juh ridsäsongen dragit igång (äntligen) ;)

JA, nu till vrf jag skapade denna tråd :P
Jag har ganska stora fötter, 43 närmare bestämt...
Det gör det väldigt svårt för mig att hitta ett par bra ridstövlar :(
Jag har tidigare special beställt ett par 41 från mountain horse men de var fortfarande förstora i vaden...

Så då kommer juh min ganska självklara fråga:
Vet ni något märke som gör/man kan specialbeställa ett par stora stövlar med smala vader?? 32-34-36 i vidd :p

Tack i förhand :)

Sv: Ridstövlar till stora fötter??

Det är nog de flesta, Cavallo, Petrie etc. Gå in på en välsorterad ridsportbutik så kan de hjälpa dig. Det är ju ingen stor fotstorlek, fullt normal för en herridstövel, killar har ju inte sällan tunnare vader än vissa av oss tjejer.

Alex Boots har iaf stora storlekar tror jag. Jag har 37 på mina i foten och vanligtvis behöver jag 39. Min kompis brukar ha problem med att hitta vanliga skor i rätt storlek men har oxå ett par från Alex Boots, hon kanske kan svara här sen, PM:a mig annars. Det är ju helt andra priser än specialbeställda märkesstövlar, dessa kostar typ 2000 nya.

Tycker också du borde kolla på herridstövlar. Finns massor med märken där man kan beställa för smalare vader (alternativt måttbeställa)

säger som the_connemara, Alex boots är bra. Jag har vanligtvis ca 42 i skostorlek, men mina stövlar från Alex boots har jag bara storlek 40 på, och de sitter jättebra över vaden.
Älskar mina stövlar :love:

DSC_0269.jpg

DSC_0279.jpg

Du hade normal storlek på skaften oxå va? Det har jag och i min modell kunde man välja en strl bredare eller en storlek smalare utan problem.

Dessutom tippar jag på att de nog kan specialbeställas oxå. De har ju tusen varianter i utseende iaf känns det som, brukar ju har mest uppseendeväckande stövlar att titta på på GBG HS tycker jag :D

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
553
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej jag har problem med att hitta ridstövlar, jag har nämling det problemet att jag har kortben, stora fötter och stora vader. så alla...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: ellis3210
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 586
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Nu har jag tänkt investera i ett par ridstövlar, och det kommer att bli mina första! Precis därför känner jag lite oro över just...
Svar
6
· Visningar
2 483
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama