Ridstövlar som är vida i vaden?

Aleel

Trådstartare
Det måste ju vara fler än jag som har stora vader, har ni några tips på ridstövlar som skulle kunna passa?

Jag har rätt korta ben i proportion till min längd som är 168 cm, vaderna är ganska tjocka, tyvärr ej enbart muskler ;) Jag tycker att det är jättensnyggt med ridstövlar men har nog inte ägt några sen jag var riktigt liten. Skulle vilja hitta ett par hyfsat billiga, de får inte vara för höga och gärna lite breda i foten. Vad tror ni skulle passa?

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 840
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23