Ridskor passande smala fötter och anklar?

Evergreen

Trådstartare
Jag är i köpartagen och tänkte lyxa till det såhär på vårkanten med ett par nya ridskor. Dom måste ge ett bra stöd vid ridning och även vara sköna att gå i eftersom jag promenerar mycket med mina hästar. Snygga, enkla utan snörning och med dragkedja fram.

Jag har smala, långa fötter och även ganska smala vrister, så de flesta skor jag testat hittills har blivit för breda och slappa runt ankeln.

Jag har kikat på ett par Ariat herritage III efter att ha läst mycket gott om detta märke här på forumet, men vilka slags fötter passar Ariat?!

Tips på andra ridskor som passar in på min beskrivning mottages tacksamt! :bow:
 
Sv: Ridskor passande smala fötter och anklar?

Jag har ett par Ariat Cobalt, de tror jag skulle kunna passa dina fötter :)
 
Sv: Ridskor passande smala fötter och anklar?

Jag beställde mig ett par Ariat Devon Pro Quantum strax efter jag skapade tråden. Fick hem dom idag: tyvärr för breda för mina fötter :(

Otroligt tråkigt eftersom dom var väldigt fina annars!
 
Skulle också behöva tips om någon vet några bra skor. Också långa smala fötter, oftast 42. Och lite instabila fotleder så skulle behöva ordentligt stöd där med... men känns rätt hopplöst att hitta...
 
Jag har också smala, långa fötter och har ett par CRW Champion ridskor som sitter kanon! Mjuka och sköna, men ger stöd utan att vara klumpiga, nätta och snygga. Skaver inte, glappar inte, sköna att rida i, och att gå i. Nu på vintern har jag dock en kraftigare variant.
 
De skorna jag till slut köpte blev faktiskt ett par CRW Stamford. Efter att ha provat mig igenom hela Hööks sortiment, upplevde jag dessa som smalast. Har använt dom en del, och de sitter fortfarande som gjutet, både på foten och runt ankeln.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp