ridskolor med terrängbana

M

Midi

vad finns det för ridskolor som har tillgång till terrängbana, helst i Sthlms län, men även utanför?

I Sthlm vet jag Ågesta.

Sv: ridskolor med terrängbana

Jag jobbar på Bollnäs Ridsällskap och vi har en superterrängbana. Ridskolehästarna får efter att personalen utbildat dem gå terräng med elever med tillräcklig kunskap.

I Hofors har vi både lektioner och läger på terrängen med lektionshästar

kolla in på www.lakriitzfoto.pixbox.se om du vill se härliga bilder (eller varför inte roliga avfallningar, alltså såna som inte slår sig, eller bara lite då:o)

Dock använder aldrig ridskolan terrängbanan - men visst finns den.

På Ryttarstadion i stockholm finns två olika ridskolor. En jätte bra terräng bana på anläggingen. Vet dock inte om ridskolan använder sig av den.:idea:

´Säva ridcenter håller på att bygga en liten bana för träning. men den är inte färdig ännu.

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
318
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 330
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Squie
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 264
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka