Ridskoleägaren drabbad av moment 22

(Arbetarbladet)
Eftersom jag känner denna tillståndslösa ridskoleföretagare känner jag att jag måste bemöta de i många stycken osakliga artiklar som har skrivits om henne.
Att hon hade ett företag måste ju kommunen ha vetat när de anställde henne, eftersom företaget fram till dess var hennes enda jobb. Att hon använder sin privata telefon i tjänsten borde ju skattebetalarna tjäna på, så varför bråkar ni om det?

http://www.arbetarbladet.se/local_article.php?id=497411&avdelning_1=103&avdelning_2=0
 
Sv: Ridskoleägaren drabbad av moment 22

Jag har kikat på vad som gäller när man skall starta upp företags verksamhet.
Jag frågade då en kommunanställd (den som jobbade med dessa frågor) i skåne vad som gällde om jag ville ha turridningshästar på lösdrift och köpte gården mitt i vintern (då det är omöjligt tat bygga lösdrift från början).

Deras svar var att så länge de hade skog de kunde söka skydd i, och jag hade en plan på hur jag skulle bygga lösdrifter så gick det alldeles utmärkt att söka tillstånd hos dom och att de med 99% säkerhet skulle ge mig ett tillstånd med.
Så jag skulle alltså inte behöva ha en lösdrift föränn det blev vinter Igen, och denna lösdrift skulle byggas under sommaren.


Jag tycker det låter som om någon jävlas med denna kvinna...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Det är bråda dagar för många hästägare just nu. Efter nyår kräver EU att alla hästar har pass och de som slarvar...
Svar
0
· Visningar
883
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Den mördade väktaren är 21-åriga Helena Thölix från Hofors. På bruket är hon känd som en duktig ridtjej och den...
Svar
0
· Visningar
2 141
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp