Ridponnyhingstar...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare horseloverno1
  • Startdatum Startdatum
H

horseloverno1

Om man vill att fölet ska bli en c eller d ponny och stoet är MYCKET maxad o kraftig d-ponny vad finns det för FINA hopphingstar att betäcka med? ingen prisgräns! så fram med massa fina hopphingstar!

:bump:

Sv: Ridponnyhingstar...

Gå in på http://www.asrp.se och titta på alla hingstar, de flesta är ganska ädla. jag valde Verdi till mitt sto förra året, som dressyrhingst i och för sig men det visade sig att han kune hoppa också. Blev sexårschampion i hoppning förra året :P

Några som är bra och lite mindre förutom Prins Thatch är Pondus och Feno-Me. Även Rubins Pride Ma-Gic och EG Goodwin kan hoppa. Dock lite större ca 147 och nygodkända iår.

så nu va jag nog klar haha

Jag har raderat några inlägg med hingst-tips.

Tipsa gärna om hingstarna och berätta om dem, men låt bli att länka till deras hemsidor!

/moderatorn

Jag har jobbat där Feno-Me och Veronas Gerswin står (stuteriet) och jag måste säga att båda är fantastiskt fina hingstar.
Feno-Me lite coolare i temperament. Gerswin var dock en liten favorit. Fantastiskt vacker och showig.
Sen har ju de inkl sina avkommor fantastiska resultat

Jag har jobbat där Feno-Me och Veronas Gerswin står (stuteriet) och jag måste säga att båda är fantastiskt fina hingstar.
Feno-Me lite coolare i temperament. Gerswin var dock en liten favorit. Fantastiskt vacker och showig.
Sen har ju de inkl sina avkommor fantastiska resultat

Det måste ha varit skitskoj!:bump: Jag gillar Feno-Me men har dressyrponny....

Om man vill att fölet ska bli en c eller d ponny och stoet är MYCKET maxad o kraftig d-ponny vad finns det för FINA hopphingstar att betäcka med? ingen prisgräns! så fram med massa fina hopphingstar!

:bump:
Varför inte välja en renrasig welsh i någon sektion (inte att förväxla med kategori). Här finns mycket att välja på och de flesta är kategori B och C-ponnyer, vilket bör borga för att det verkligen blir en ponny.

Verona´s Bo-Gi ser jättefin och ädel ut tycker jag! :) någon som vet hur han är i psyket? mitt sto är rätt skarp så det får inte bli för mycket. annars hade jag väldigt gärna velat betäcka med Poetic men det är bara att glömma :p

Det avkommor efter Bo-Gi som jag har träffat har varit väldigt snälla och trevliga. Duktiga till både hoppning och dressyr.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka