G

guzzi my love

hur länge rider ni??Jag brukar rida 1 timma eller mer.Ibland har jag ridit 2 timmar.En gång red jag 4 timmar me det var en långritt.Tycker jag man ska ha på sommaren.Det är kul och så kan man bada med hästen.:D JÄTTEKUL bara hästen inte rullatsig i vattnet
jag red ut en bit i sjön en gång och helt plötsligt skriker min kompis skynda dig upp och jag fattade inget och så ska han rulla med mig på då fick jag brottom upp.haha hästar är så söta och roliga.:rofl: :D :D

Sv: Ridpassen

Nu på vintern (tack vare en väldigt bra ridkamrat) så har turerna
inte varit mindre än en timme.
Brukar va ute mellan 1-2 timmar/ dag.

Jag rider oftast mellan 45 minuter till en timme när jag tränar markarbete/dressyr, ca 75 minuter om jag rider för tränare.
Uteritter kan vara från 30 minuter till 20 timmar.
Kan bli länge ibland på tävlingar men försöker undvika det när jag kan..

hur länge rider ni??
rider ungefär 45 minuter - 1 timme ca 5 dagar i veckan nu på vintern, i vår & sommar lär det bli mer 1,5-2 timmar minst 6 dagar i veckan. blir oftast inte så långa pass om det är arbete i paddocken. men som ni skriver blir det långritter osv så kan det bli MÅNGA timmar på hästryggen. :love: :D

vad jag läääääängtar tills våren & sommaren. :bump: :banana:

om ja rider ut blir de lite mer än en timma om ja ride ri paddock 30-45 min ..:)
på sommaren rider ja längre

Dom vanliga passen ligger mellan 40-1 timme. Men om hon inte sköter sig kan det bli 1½ eller mer. Dressyr träningarna brukar bli ca 1½ timmar.. utritterna är väldigt olika.

rider allt mellan 30 min till två timmar... rider jag dressyr/hoppning så håller jag dock på max 45 min .Vanligtvis är jag ute en timme ca.
Det beror ju mycket på hur man rider, sommartid blir det ofta långa turer emellanåt.

Det beror ju på hästens kondition, dagsformen, väder m.m. Det viktigaste är att känna hur hästen mår för dagen. Om den känns lite seg och sömnig är det ju bättre att göra något som den tycker är kul och inte så länge, så kan man ju rida mer när den är på hugget. Ingen idé att tvinga fram något. Viktigt att variera träningen åxå.

Det är lite olika som jag rider från 45 min till 3-4 timmar. Jag tävlar i Distans, så det är inte ovanligt att jag tar turer på 3-4 timmar.

Jag rider oftast runt en timme, men gärna längre om jag har tid.

Jag länktar jätte jätte JÄTTE mycket tills sommaren:love: :D :D

jag rider runt 45 minuter varje ridpass, kan dock bli lite längre om jag rider för instruktör eller tränar. På sommaren blir det också ridpas omkring 45-1h per ridtillfälle som är minst 5 gånger i veckan och offtast tävling på helgena.

jag brukar rida ca 45 minuter när jag tänar dressyr och hoppar... och när jag rider ut brukar det väl bli 1timme ungefär... det beror lite på vad det är för väder. är det soliga och fina degar brukar det kunna bli lite längre :)

*Lisa* skrev:
Nu på vintern (tack vare en väldigt bra ridkamrat) så har turerna
inte varit mindre än en timme.
Brukar va ute mellan 1-2 timmar/ dag.
Måste vara JAG som är den suveräna ridkompisen :bump: eller hur Lisa??

Jag rider ca 1-1 1/2 timmar vi varje ridpass i veckorna..Varje söndag träffas vi ett gäng på 6-10 ekipage och då blir det långtur allt mellan 3-5 timmar.Jätte skönt och kul tycker inte att man bara ska göra långturer under det den varma årstiden.

Jag kör mest mina. Blir ungefär en timme varje gång.
Brukar bli längre med valacken eftersom han tränar och skrittas länge före och efter passen, stoet kör jag inte på samma sätt.
När jag rider blir det runt 45 min - 1 h.

*lånar knapp*

Ni som rider dressyr 30 minuter, hur hinner ni rida? Hästen behöver värma upp minst 20 minuter i skritt, hellst längre, och sedan varva ner och skritta av 10 minuter. Om man rider 30 minuter finns det ju ingen tid kvar för andra gångarter, och om man rider 45 minuter hinns det ju bara med 15 minuters aktiv ridning. Det kan väl vara lagom ibland om man bara vill rida igenom några övningar t.ex. inför en tävling, men oftast tycker jag att det är för kort tid.

När jag rider dressyr rider jag minst en timme, dvs 30 minuter till fram och avskrittning och sedan minst 30 minuter aktivt (ibland med pauser för skritt på lång tygel i mitten). När jag rider ut blir det också minst en timme, på somrarna oftast två till fyra men nu på vintern blir passen kortare pga mörker och kyla.

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har ett dilemma. Jag och en kompis var ute och red på mina två hästar i förrgår. Hon tog med sig sin 4 månads valp som sprang...
Svar
15
· Visningar
4 990
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 036
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025