Ridpass / dressyr/ hoppning

E

eriica-o21

vet inte om den här tråden ska ligga här? :crazy:

men till saken jag har inga ideér på hur jag ska rida ppass i paddocken (jag har blivit en sak som älskar att rida ute men måste börja träna både mej o hästen i paddocken)

jag vill ha lite tips på ridpass i paddocken (hellst dressyr måste bli bättre på de) lägg gärna in en bild på hur ni tycker jag ska rida eller så.

ge gärna ett dressyr program (vart får man tag i sådanna ?) a ni fattar elle r?

tror ni man kan börja köra en häst som jag själv musklat upp efter den ståt ca 1½ år, dvs jag började rida den igen efter dens skada har sele och vagn till den jag har tömkört den en massa?

Sv: Ridpass / dressyr/ hoppning

Jag har som regel att aldrig rida ett helt varv på fyrkantsspåret utan att det "händer" något (om inte hästen skrittas på långa tyglar). Alltså lägger jag in volter, vänder snett igenom, rätt upp, vänder över ridbanan, rider serpentiner i olika storlekar, ökar och minskar volter, rider på "diamant" (en fyrkant som står på ena "hörnet", där man flyttar hästens bakdel i framdelsvändning runt varje "hörn"), skänkelvikning, fram/bakdelsvändning etc. Och allt detta dessutom i olika gångarter :)

Sen jobbar jag mycket med tempoändringar... skritt fem steg, halt, skritt tio steg, halt, skritt tjugo steg, trav tjugo steg, avsaktning till skritt (15 steg), halt osv osv...

Lägger man dessutom in cavalettis (bommar) i det hela så får man ett riktigt varierat pass!

Sv: Ridpass / dressyr/ hoppning

:angel: fram och bakdels vänding vet jag inte alls hur man gör/: jag har en sor volt på en äng som jag brukar rida på skritt halva trav halva o sen efter ettt tag trav halva gallopp halva mkt bra träning tkr jag men jag etrött på den volten rider där ca 1 - 2 gånger i veckan vill in i paddocken nu, cavelleti vet jag ite riktigt hur man ställer upp ( har inga sockerbitar). bra tipps på ridvägar. någon annan som har tipps att ge mej ?

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar