Ridövningar för lösgjordhet och framåtbjudning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Julia_1993

Har ni några bra ridövningar som kan få en lite seg ponny att bli mera lösgjord och få mer framåtbjudning? Min kompis har nämligen lite problem med sin hyrponny :smirk:

Sv: Ridövningar för lösgjordhet och framåtbjudning?

Ut i skogen!

Klättra bland stock och sten, backar (lite i taget) gå volter, serpentiner och andra snirkliga rörelser runt träd osv.

Skippa ridbanan med andra ord.

Min pålla är HET i skogen, dör på ridbanan. Så jag rider mest i skogen och kanske var tionde gång ett pass på ridbanan och då har kvar framåtbjudningen från skogen på banan och sitter och finåker på stans känsligaste ponny!

Man kan göra precis allt i skogen som man kan göra på ridbanan bara man är lite noggrann med underlaget osv.

Sv: Ridövningar för lösgjordhet och framåtbjudning?

Titta under forumet RIDNING, i de nålade trådarna överst i forumet.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 787
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka