Ridning och telefon appar

Kickis

Trådstartare
I min Iphone har jag en app som heter Runkeeper. När jag sen rider ut så startar jag en aktivitet i den appen som via gps som mäter hur långt, hur länge och hur fort jag har ridit. Jätte spännande! Jag får även sedan på en karta se vart jag har ridit.
Men undrar nu om nån vet om nån annan app där de där hemma vid datorn kan följa ryttaren och se vart de rider? jag rider en unghäst och om hon skulle komma hemspringandes utan mig skulle min man på datorn lätt kunna kolla upp vart jag är. Nån som har nått tips???

(Ursäktar om de redan finns 100 sånna här trådar. Jag har letat men inte hittat.. ) :crazy:
 
Sv: Ridning och telefon appar

Jag använder mig av Glympse (på android). Kolla om den finns på iphone också?
Jag skickar iväg en länk via sms eller mail till de berörda som ska "hålla koll" på mig, och anger även hur många timmar detta ska gälla. Enkelt och snabbt.
 
Sv: Ridning och telefon appar

Till iphone finns ju appen Hitta min iphone. Enda nackdelen är väl att t.ex din man eller den du vill ska hitta dig också måste ha denna installerad, funkar bara på iphone, ipad eller 4e generationens Ipod.

Via den kan man enkelt söka vart din iphone befinner sig...även när du inte är ute på ridtur ;)
 
Sv: Ridning och telefon appar

Det finns även nåt som heter Google Latitude, ingen aning om hur bra det funkar.
 
Sv: Ridning och telefon appar

Jag och min sambo har Google latitud i våra telefoner och det fungerar jättebra. Jag har en Iphone 4 och han en android.
 
Sv: Ridning och telefon appar

Jag använder MotionX för iPhone. Den finns både i gratisversion och en inte så dyr betalversion. Jag använder betalversionen så jag kan inte redogöra för vad som ingår i gratisversionen, men med betalversionen kan du exempelvis mejla den runda du just gjort till dig själv eller annan mottagare, ladda upp på Facebook, med mera. Den mäter längden på rundan, höjdskillnader och lutning, samt genomsnittshastigheten under varje tvåminutersperiod. Du kan spara dina runder så att det går att få en bra överblick över den träning man gjort.
 
Sv: Ridning och telefon appar

Tack för alla svar. De blev "hitta min iphone", då man kanske inte alltid har igång de andra programmet. Men hittade på Runkeepers hemsida att för $20 per år så kunde man få den funktionen jag sökte.
 
Sv: Ridning och telefon appar

Själv använder jag "Endomondo" (Gratis versionen) Den har alla funktioner du efterfrågar, samt att någon på en dator/annan telefon kan följa dig.
Jag har även fler konton, ett för varje häst. :idea:
Tycker det är super att kunna lägga upp en träningskurva på det här sättet:laugh:
Värd att komma i håg om hästen kommer hem ensam, och någon måste ut och "leta ryttare" är att den oftast hänger lite efter.
Jag är redan inne på gårdsplanen när sambon ser på kartan att jag rundar svängen upp till gården. (typ 100 m)
 

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 932
Senast: Vallmo
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 716
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 199
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp