ridleder i skåne

nocki

Trådstartare
Hej jag letar efter fina ridleder i skåne, ridstigar i härliga miljöer för dagsutflykter med inte allt för låg körväg från Lund.
Skriv gärna tips, längd på rundan och hur den är markerad osv. VIKTIGT att det är 100% tillåtet att rida där...
Är trött på våra grusvägar här hemma.... vi ut och njuta av den skånska naturen:love:
Kanske någon som vill hänga på någon helg?
Ju fler ju trevligare!

Sv: ridleder i skåne

Känner du till snogeholm i sjöbo? Där finns en ridled, gar i skog, otroligt vackert! Ridleden är ca 1 mil lang, men man far även rida pa vägarna i hela strövomradet. Finns en särskild parkering för hästtransport-ekipage.
Jag och min D hänger gärna med och rider!

Hässleholm har två ridstigar på Hovdalaområdet.

De natursköna stigarna är markerade med röda och gula stolpmarkeringar. Den röda stigen är ca 1 mil lång, och den gula ungefär 5 km.
Googla på ridled + hässleholm så hittar du mer info.
// Linda

Känner du till snogeholm i sjöbo? Där finns en ridled, gar i skog, otroligt vackert! Ridleden är ca 1 mil lang, men man far även rida pa vägarna i hela strövomradet. Finns en särskild parkering för hästtransport-ekipage.
Jag och min D hänger gärna med och rider!

ja jag har spanat på SNOGERÖD, inte snogeholm... hm, ja vi ska ut i morgon, om det är bättre väder...

Tusen tack! Nu känns det kul :) ser fram emot en vår... är trött på denna stormen..

Har du planerat på att starta Greveritten så kan det vara av intresse att åka till Snogeholm och reka terrängen. Ridleden har fått ny sträckning för i år och det kommer även tävlingsbanan få....

FPL

Har du planerat på att starta Greveritten så kan det vara av intresse att åka till Snogeholm och reka terrängen. Ridleden har fått ny sträckning för i år och det kommer även tävlingsbanan få....

FPL

hm ja det lät ju intressant, tja, varför inte :)
Är den markerad så man inte rider vilse?

Hej
Varför inte kontakta Ylva på Anklams Ryttarsällskap, jag rider själv med dem eftersom jag är från Malmö och ridvägar där hahaha. De har bra kunskap om område och bra tips för dig som ryttare.
Kikki

Är det något seciellt arrangemang i och med invigningen? Kul att vara med på i så fall - ska ju vara fint väder och det är kul att se nya marker...!

Japp, finns info på Skånska Distanssällskapets hemsida.
Funderar själv på att åka dit o visa sig i klubbtröjan. Hästen vilar fortfarande.
// Linda

Hej,
Du har superfina ridleder i Hässleholm på Hovdala området. på söndag den 11 maj är det invigning. Kom gärna dit, invigningen är kl 11.00, du kan ta med egen häst eller bara åka dit och se. Man kan på söndag rida med på tur på islandshäst, westernhäst eller vanlig ridhäst. Det går turer hlea dagen fram till kl 14.00. Man kan dessutom åka med häst och vagn.

För er med egen häst finns det två slingor en 12 km och en 8 km. Det är i underbar natur och helt fritt att rida eller köra häst.

Kolla på Hässleholm kommuns hemsida www.hassleholm.se

Liknande trådar

Ridning Har fått problem med min ena donna... För ca ett år sedan, i samband med att hon sattes igång efter sin mammaledighet, började hon få...
Svar
11
· Visningar
1 422
Senast: Nyrelski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur