R

Ronjaa

Hej!

Jag har ett varmblod som aldrig varit i ett ridhus innan...
På söndag ska jah tävla hoppning på 50 cm i ett ridhus.
Brukar hästar bli rädda i ett ridhus för första gången?

hon är inte lättskrämd...

:p kram ;)

Sv: Ridhus?

Ingen av mina hästar har reagerat första gången, någon har kanske varit lite förvånad, men aldrig mer än så. Lycka till på tävlingen!

Du kan ju kolla om du får möjlighet att gå in i ridhuset med hästen en stund innan hoppningen för att se OM hon skulle tycka det var otäckt.
Vore ju synd om det skulle gå dåligt pga av att hon är osäker på mysko hörn...

Första och enda ( :eek: ) gången min pålle var i ridhus var det ridlektion i andra delen av ridhuset och hann var knappt riden ngt alls (också travare därav sen inridning då han gått på travet innan) vi ledde runt honom länge och väl innan vi satt upp, gick jätte bra då.
Hade jag varit du hade jag nog försökt låta pålle undersöka ridhuset först, ring och hör efter det blir nog inga problem om du berättar din situation.
Själv skulle jag nog inte ge mig på det med min häst, men är din häst cool i övrigt så är det kanske inget problem. Tänk bara på att det kan bli mycket ljud och väsen från läktaren!

hehe ja jah ska be att få leda henne lite innan :)

ja jah ska berätta sen :)

Vår fösta tävling :S:S

jätte nervös :P hur håller man nerverna i styr?? :)

kram på er :)

Ja det brukar dom ofta bli. Skulle aldrig åka på tävling utan att veta om hästen ens går att rida i ridhus.. :crazy:

Brukar ta några pass innan dom vänjer sig, många hästar reagerar även på nya ridhus, dvs andra än dom är vana vid.

Speglarna i ett ridhus kan uppfattas som otroligt läskiga har jag märkt.

En del bryr sig, en del bryr sig inte. Jag har varit med på båda delarna.

Jag har varit med om en häst som vägrade gå in i ridhuset:angel: Dom var tvungen att klappa lite med spöet på rumpan för att han skulle våga in. Men sedan var det inget problem när han väl gått in;)

Det händer att de tycker att det är läskigt när sanden skvätter mot väggarna när man travar och galopperar man annars är det oftast inget läskigt.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 321
Senast: mily
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka