Ridhus med speciellt Reining underlag..

_jullan_

Trådstartare
Hej, undrar några saker om speciellt reining underlag i ridhus..

Vad är det speciella med reining underlag?
Är det bra att hoppa/rida dressyr på det?

Sv: Ridhus med speciellt Reining underlag..

Ett underlag för reining kan nog vara lite halt att hoppa på, beroende på hur balanserat man hoppar. Det är designat för att ge bra förutsättning för hästen att glida vid sliding stop. Jag kan också tänka mig att reiningryttaren inte är så pigg på att man hoppar mycket på underlaget med tanke på att det kan förstöra "glidytan", men det är bara en gissning från min sida.

Det finns säkert någon aktiv westernryttare som kan berätta mer om underlag för reining och vad man bör tänka på.

Har en som säljer ridhuskort nämligen och har ett speciellt reining underlag, hon har inte skrivit något om att man inte får hoppa, hon skrev "speciellt reining underlag med passar såklart alla hästar och former".
Så jag undrade hur det underlaget funkade bara :)

Informationen var kanske mer inriktad till reiningryttare som såklart gärna rider på ett underlag som är optimerat för deras inriktning. Fråga henne vad hon säger om t.ex. hoppning så vet du sen om det är något som passar dig. :)

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
965
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 465
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka