Ridhus med speciellt Reining underlag..

_jullan_

Trådstartare
Hej, undrar några saker om speciellt reining underlag i ridhus..

Vad är det speciella med reining underlag?
Är det bra att hoppa/rida dressyr på det?

Sv: Ridhus med speciellt Reining underlag..

Ett underlag för reining kan nog vara lite halt att hoppa på, beroende på hur balanserat man hoppar. Det är designat för att ge bra förutsättning för hästen att glida vid sliding stop. Jag kan också tänka mig att reiningryttaren inte är så pigg på att man hoppar mycket på underlaget med tanke på att det kan förstöra "glidytan", men det är bara en gissning från min sida.

Det finns säkert någon aktiv westernryttare som kan berätta mer om underlag för reining och vad man bör tänka på.

Har en som säljer ridhuskort nämligen och har ett speciellt reining underlag, hon har inte skrivit något om att man inte får hoppa, hon skrev "speciellt reining underlag med passar såklart alla hästar och former".
Så jag undrade hur det underlaget funkade bara :)

Informationen var kanske mer inriktad till reiningryttare som såklart gärna rider på ett underlag som är optimerat för deras inriktning. Fråga henne vad hon säger om t.ex. hoppning så vet du sen om det är något som passar dig. :)

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 552
Senast: Rikke
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 716
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har fått tid att operation för att ta bort min gallblåsan via titthål, Jag undrar när ni har börjat rida igen? Men oxå jobba...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: Mirach
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024