Ridhästen som jagar sjätte raka

Sv: Ridhästen som jagar sjätte raka

Kommer ju därifrån jag och Skogsbon bor, trodde inte Skog skulle få nån framgångsrik häst någonsin efter By Pride :rofl: 2:a på V75 igår :bow:

inte dåligt ;) man kan få allt med lite träning :P

Vad var det för amatör som sålde hästen då? som inte kunde få fram hästen bästa sida! super att det finns dom som visar att det går :)

hmmm det är jättevanligt att en häst inte funkar hos en tränare och sen säljer den. köparen får sen rätt på hästen!

ja de stämmer ju.... de ska oftast vara "rätt" person som har hand om hästen... som "förstår" hästen....

Nattfari skrev:
Vad var det för amatör som sålde hästen då? som inte kunde få fram hästen bästa sida! super att det finns dom som visar att det går :)
det var ett proffs på bergsåker som hade hästen - det är en amatör som har den nu!! varför säger folk jämt att det är amatörer som har hästar som e dåliga :eek: å sen om dom bleve bra så är den tydligen självklart hos ett proffs?? eller?? :crazy:
är amatörer sååå dåliga??? kan ju rada upp amatörer som gör det flera tusen gånger bättre än vad MÅÅÅNGA proffs gör det...

för att det "alltid" är så...

en amatör har oftast mer tid att lägga på sin häst än ett proff har. men det är inte många amatörer som har "turen" att få en häst som springer in mkt pengar. som fridhems ambra till exempel.

lis1e skrev:
för att det "alltid" är så...

en amatör har oftast mer tid att lägga på sin häst än ett proff har. men det är inte många amatörer som har "turen" att få en häst som springer in mkt pengar. som fridhems ambra till exempel.
???
vad menar du?? först svarar du att det alltid e så när jag undrar varför folk alltid brister uta att det är självklart en häst e dålig när en amatör har den coh självklart blir bättre hos ett proffs - sen drar du exemplet fridhems ambra som är precis det jag predikade för - att amatörer inte alltid är "amatörer" som folk vill säga.. utan att många av dom faktiskt är mycket bättre än många proffs. hmm.

haha vem har missförstått vem?? :D

*garv*

för att folk automatiskt tycker och anser att bara för att en amatör har en häst så är den dålig och kan inget. jag var ironisk, men det är inte alltid så lätt att förstå.

vi har samma åsikt. att bara för att en häst är hos en amatör betyder det inte att dne är dålig. ta det lugnt!

jag e ju cooollugn ju!!! haha :)

det är bara såå irreterande att folk ska ha sånna förutfattade meningar om amatörer.. :crazy:

ja jag håller med du. men det finns även amatörer som verkligen ÄR amatörer.. som itne skulle ha hästar..

joo absolut!! men så e de ju med allt!! det finns många proffs som inte borde få ha licens - det finns folk som inte borde få ha körkort, mammor som inte borde få ha barn osv osv.. u name it!!
men just amatör låter så illa - för det annvänds i fel benämmning jämt!! å sen dras alla amatörer undet samma kam.. det är det jag menar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev ingen start i Elitloppet för Harry Haythrow. I stället blir det deltagande i V75 på Mantorp på lördag där hästen faktiskt gör...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATG) Han har haft 28 i segerprocent fyra år i rad. I år är dessutom Hans Adielsson på väg mot ett rekordår i inkörda pengar. I...
Svar
0
· Visningar
961
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATG) Superjackpoten gav miljonutdelning på V75. Ett av de vinnande systemen var inlämnat av travtränaren Peter Buhlér, som även är...
Svar
0
· Visningar
862
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATG) I helskägg och med störtkruka på huvudet charmade amatörtränaren Kurt Borgström, 61, tv-publiken i Vinnare:V75. På lördag är han...
Svar
0
· Visningar
884
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama