Ride and drive???

kopur

Trådstartare
Såg nyligen i en tidning att Rolf-Göran Bengtsson vunnit en "ride and drive"-klass på en internationell tävling. VAD är det? :confused: Vinnaren på stora tävlingar brukar ju visserligen vinna en bil, men det är väl snarare "win and drive"... :smirk:

Man hoppar en kort bana på tid, hoppar av hästen och kör en kort bana med bilen på tid. En show class... :)

precis som ovan så finns det även ride and bike som är samma sak fast man cyklar istället för kör bil :)
det va väldigt kul att kolla på i mantorp föärra sommareno då var dom i lag om tre... :)
väldigtroligt faktiskt...

Den klassen var med på ÖFK en gång, på NCF-tävlingarna.
Kul showklass med drag i ! Var väl 2 el. 3 år sen den var,
året därpå vart ingen sådan klass, pga. för få anmälda, om
jag inte minns fel?

Har varit på en tävling där "drive"-delen var att köra häst och vagn! Jättekul att se på!! :)

/Timsetim

Man rider en bana och sen kör man en annan.
Vi brukar låna ut våra travar-ponnysar till Strömsholms Ride and drive.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 914
Senast: Hallonsoda
·
Dressyr Sitter och kollar på tävlingar och hittade en som har ett childrenprogram som såg ganska trevligt ut. Får jag, som är äldre än children...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: fio
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar