Ridbyxor med tillverkarens logga/text på benet?

Mjuff

Trådstartare
Ang tävling: Har läst TR men har svårt att utläsa hur okej det är med tillverkarens märke på benet på ridbyxorna.
Att man inte får ha sponsortryck på ridbyxbenet i dressyr står klart. Men som sagt hur är det med märkeslogo?

Där kommer ni smarta Bukefalister in, jag är tacksam för all hjälp!

Tänkte nämligen beställa ett par Pikeur Lucinda från nätet, och det står att det är Pikeurs logga stort utmed benet. De övriga färgerna på Lucinda har ju en logga och namnet Pikeur, och jag antar att dessa är likadana.

Är jag ganska så säker på att du inte får ha om du inte är sponsrad av Pikeur, vilket jag gissar att du inte är. Jag fattar inte att dom måste vräka ut hela sitt namn på benet??

Vilket är sanslöst trist för att det dels skiljer sig från hoppningen, varför får man ha text på benet där??? o dessutom är det sanslöst svårt att hitta snygga märkesbyxor som INTE har ngn otillåten märkning. Jag har numera ett par ganska gamla vita ridbyxor utan nåt på till dressyren o mina nya snygga byxor enbart i hoppning. Trist.

Ja, helt galet! Vad är det för tomtar som sätter såna knäppa regler?!
Och så synd att fälttävlansdressyr dras med där, så man inte kan ha såna byxor då heller.

Ät det bara Sverige som är så fåniga? För annars kan man ju undra varför de sätter loggor på vita ridbyxor, för det är ju ingen som köper just vita till något annat än tävling.

Supertrist. Trodde jag hade hittat värdiga efterträdare till mina gamla slitna och inte längre så vita, men tyvärr inte då. Köper inte byxor för så mkt pengar som man bara kan ha på hopptävling. :(

Tycker det är rätt fult mode generellt. Gick igenom Eurohorsemässan och tittade på ridbyxor, väldigt massa strass och glitter, brodyr och tjafs.

De billigare märkena var snyggare.

Ja, helt galet! Vad är det för tomtar som sätter såna knäppa regler?!
Och så synd att fälttävlansdressyr dras med där, så man inte kan ha såna byxor då heller.

Ät det bara Sverige som är så fåniga? För annars kan man ju undra varför de sätter loggor på vita ridbyxor, för det är ju ingen som köper just vita till något annat än tävling.

Supertrist. Trodde jag hade hittat värdiga efterträdare till mina gamla slitna och inte längre så vita, men tyvärr inte då. Köper inte byxor för så mkt pengar som man bara kan ha på hopptävling. :(

Det har ju inte med fånighet att göra, utan det faktum att om hobbyryttare rider omkring med loggor "förstör" de för de ryttare (/arrangörer osv) som söker sponsorer. För varför ska företag betala ryttare för att de ska bära deras logga när amatörer betalar dem för att göra det...

Det har ju inte med fånighet att göra, utan det faktum att om hobbyryttare rider omkring med loggor "förstör" de för de ryttare (/arrangörer osv) som söker sponsorer. För varför ska företag betala ryttare för att de ska bära deras logga när amatörer betalar dem för att göra det...

Jo visst, men det faktum att den märkningen jag syftar till är godkänd på hoppning men inte dressyr gör det hela.. rätt fånigt.

Liknande trådar

Dressyr Gaaah, blir tokig... All min utrustning verkar klara logg-reglerna utom ridbyxorna, om jag tolkar TR rätt. Jag har nämligen en text på...
Svar
3
· Visningar
1 449
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama