Ridbyxor för oss kurviga

pulkaskurk

Trådstartare
Som rubriken lyder, jag söker ridbyxor för oss kurviga flickor.

Jag letar med ljus och lykta efter ett par marinblå helskodda ridbyxor som ska vara ganska höga i midjan och gärna ha "gubbveck" framtill.
Det ska finnas ordentligt med plats för lår, rumpa, höfter och vara smala i midjan.
Som det är nu måste jag ha stl 40-42 för att få i framförallt lår och höfter men då är de alldeles för stora i midjan ofta kan jag dra ut dem ca 15 cm i midjan då :crazy:
Har stl 38 i midjan men då går nederdelen av kroppen omöjligt i :cry:

Så finns det några välsittande byxor för oss med timglasform på kroppen?

Sv: Ridbyxor för oss kurviga

Jag har breda höfter, men smal midja. Pikeurs Candela sitter helt ok,
jag har storlek 36 i dom, de är något stora i midjan, men sitter jättebra i övrigt.

Bättre än de flesta andra i alla fall!

Jag skulle också tipsa om pikeur Candela. Jag har dom i st 46 och jag älskar dom. Har aldrig haft bättre ridbyxor! Testa!

Alltså, du kanske inte alls gillar det men jag tycker det är SJUKT snyggt - killridbyxor! Åh, jag känner mig fett snygg i dom, snygga bakfickor o grejjer!
Jag har ett par från Pikeur och funtar på ett par från Equiline, galet snyggt om jag får säga det själv!
Annars skulle jag kolla på de ridbyxor med bred linning högst upp, typ Pikeur Cindy (va?) och cavallos... ja jag vet inte vad de heter, Mountain horse har oxå samma typ av ridbyxor.

Frågan är ju om killridbyxor passar till min stora rumpa/höfter?
Killarna är ju liksom ganska raka i sina höfter...
Annars bryr jag mig föga om det är herr eller dam-modell eller märke sålänge de sitter bra på min kropp och är i rätt färg :)

Hm har MH ridbyxor med relativt hög midja? Har tittat och provat ett gäng sådana på sista tiden men de är så låga i midjan och jag har en riktig put rumpa så då slutar de på halva skinkan typ :o
Förrut har de iaf haft några ridbyxor som passat mig perfekt med de modellerna har visst utgått enligt min lokala handlare :(

Men jag ska åka och prova ridbyxor till helgen tror jag och då ska jag se om de har bla Pikeur Candela och Cavallo så kanske något passar min dumma kropp :) Hoppas hoppas..

Jag håller en tumme för Candela, för jag ser ut såhär, smal midja och breeda höfter i jämförelse med midjan.
Candela är det som passar bäst, helt klart, av pikeurs ridbyxor.

Emmab.jpg

Jag hoppas på dom! :)
Hoppas nu bara att butiken också har dom och dessutom i rätt storlek!

Vi har väldigt lika kroppform förutom att jag är lite mer muskulös och lite lätt fetare än du :)

Fuller Fillies är kanske mer för kraftiga ryttare än kurviga men om du har en återförsäljare i närheten kan det ju vara värt att testa ett par.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 574
Senast: Sonea
·
Utrustning Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att...
Svar
8
· Visningar
2 388
Senast: cewe
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett par ridbyxor som kan passa mig... Det känns helt hopplöst! Jag har stl 36, inte så långa ben och ingen rumpa...
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: Hopplapolle
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 408
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar