Ridbarhet, temperament och gång hos Dionysos-avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MH Stockholm
  • Startdatum Startdatum
M

MH Stockholm

Jag är lite nyfiken på hur det är med ridbarhet, temperament och gångarter hos Dionysos avkommor? Har hört att han lämnar bra avkommor. Finns det någon som har erfarenhet av dem och kan dela med sig av sina åsikter?

Sv: Ridbarhet, temperament och gång hos Dionysos-avkommor

Den enda Dio-häst jag träffat på nära håll var mycket lik sin mamma (e. Sandro Hit) på alla sätt, hennes stora rörelser (betäckt med Dio för att ge lite snabbare bakben och mindre gång då modern rör sig "för" stort) och ridbarhet, men hade temperament från pappa (lite långsammare än mamma i reaktionerna). Han exporterades till USA, sen vet jag tyvärr inte hur det gick med honom. Men det var en trevlig grabb!

Tack! Någon mer som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Tittar man på hans index i Tyskland ser det ok/bra ut!

Han ligger på 121 i dressyrindex, 127 när man ser till tävlande avkommor.

Skritt 117
Trav 113
Galopp 114
Ridbarhet 121

Jag har fött upp en som är 3 i år, ue.Kaliber- Diamant.

Hon har alltid haft ett fantastiskt temperament! Gått att leda i "sytråd", mkt uppmärksam och känslig, gått fram ÖVERALLT utan kamrater, väldigt nyfiken och ALLTID undersökt med öronen framåt. Såld och inriden hos nye ägaren väldigt problemfritt.

Ridbarheten är det svårt att säga så mkt om än, men eftersom hon har mkt fina bakben, korrekt byggd och detta fantastiska temp. så kan jag inte tänka mig att hon skulle ha dålig ridbarhet.

Tack så mycket!

Liknande trådar

Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Oknytt
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 923
Senast: Lea88
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka