Rida ut själv

min är har liknande problem. Försöker man rida av stallplan ensam så står hon på bakbenen. Det går inte att få henne frammåt.

För tillfället har vi gett upp att pröva, rider ut med sällskap av annan häst eller med någon från marken. Uteritter är ganska ångestfyllda för henne så att bara komma ut är en vinst. Så vi har lagt ner ensam för tillfället och kör bara med sällskap.

Rid med annan häst för att 'komma igång'.

Gå med hästen istället för att rida. Efter ett tag går du bort och rider hem. Och förlänger ridtiden efter hur det går.
Ner med axlarna, slappna av och gå med bestämda steg och ta den med dej känslan upp på hästryggen.

I nuläget funkar det inte men jag har ju viljan att det ska gå i framtiden och vill därför ha tips på hur det kan tränas bort.

Eftersom du är medryttare tycker jag att du ska fråga ägaren hur du ska träna /vänja hästen enligt denne i första hand .

Tråkigt att vara medryttare utan vägledning från ägaren om du fått i uppgift att ändå rida ut den .

Liknande trådar

Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Lightzone
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 304
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama