Rida Ryttarmärke II

C

Candyheart

Hejsan allihopa! På min ridlektion imorgon ska alla i gruppen rida Ryttarmärke II, och det blir bedömt som det är på en tävling. Alltså skrivs det ner, och ges poäng. Även om det är ett lätt program (till och med jag med extremt dåligt minne kan det :angel: ) så vill jag gärna ha lite tips på vad jag ska tänka på och om det är någonting som är viktigt.

Sedan har jag också två frågor:

1, När man hälsar på domaren, vilken hand ska man hålla tyglarna i? Har fått för mig att det är vänster hand men är inte säker..

2, Ska man hålla spöet i samma hand som tyglarna vid hälsning?

Tacksam för svar :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rida Ryttarmärke II

1: Japp tyglarna i vänster hand. Du hälsar med höger precis som om du skakar hand med någon.

2: Om ni får ha spö så bör du hålla det i samma hand som tyglarna.

Okej, Tack så mycket :) Ja, vi får ha spö. Annars är det en del av de små b- ponnierna som väljer att det är mycket roligare att låta bli att galoppera de två långsidorna :cool: Nej, men vi brukar få ha spö när det är sådant :)

Förresten,

När det står "inridning i arbetstrav", hur vet man om det ska vara i höger eller vänster varv? Eller spelar det ingen roll?

Får man rida lätt när det står arbetstrav? :D

Senast ändrad av en moderator:

Det väljer man själv och det är smart att på framridningen vända upp ett par gånger från varje håll och känna ifrån vilket varv uppridningen och halten blir rakast.

Nej, det är nedsittning hela programmet! Lycka till!

du väljer själv viken hand du vill hälsa med.
och du väljer själv från viljet håll du vänder in.

tips... bli inte nervös, rid som vanligt!

lycka till!

det du ska tänka på är att rida rätt vägar!

rid så perfekta vägar du kan och ut i hörnen!

Kom ihåg att det är roligt att rida program. Det är inte alla ridklubbar som gör det så nogrannt. På vissa stället jag har varit på rider man en termin och får sen köpa märket, utan att ha bevisat något annat än på lektion.

Som nån tidigare sa så Tänk På Vägarna! Det kan du tjäna hur mkt som helst på. Hälen är också bra att ha i åtanke och sluta inte rid när du kommer in på banan - det är lätt att göra det ibland.

Lycka till så skitmkt och säg hur det gick, för vi vill veta:bump:

Okej. Jag återkommer med svar ikväll (tror jag) :)

Det gick bra, tror jag :) Har inte fått resultatet, men jag får det på onsdag! ^^

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 296
Senast: Magiana
·
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 673
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 537
Senast: mumin
·
Träning Jag övervägde att be om tips i tråden "Hur går det för era 05:or?" men jag ansåg att tråden är så "stor" att det skulle bli svårt att få...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka