Rida på Back on Track???

MagicaDeHex

Trådstartare
Ja,alltså som det låter...kan man det?
Jag har ett ylletäcke,och i det täcket har jag ett BOT täcke. Ett sånt som bara täcker rygg och länd.
Min pålle fryser jättemkt innan han fått upp värmen,så endast ländtäcke funkar inte. Rider bara barbacka för tillfället då vi ändå inte kan göra annat än skritta och kanske lite trav + som sagt,ländtäcke räcker inte så då kör jag hellre barbacka med täcken på han.
Det blir dock så knöligt med massa fleecetäcken.
Endast detta ylletäcket med BOT i räcker,då fryser han inte. Har sytt in kardborre i ylletäcket så BOT-täcket sitter bra under.

Frågan jag har är alltså: Kan BOT täcket gå sönder av att användas under ett ridpass? Min tyngd + friktionen som blir?

Hästen verkar nöjd och avslappnad och min rumpa trivs oxå:angel:

Sv: Rida på Back on Track???

Jag hoppas verkligen att dom håller för detta. Jag skrittar fram i mitt täcke dagligen. Har inte ens tänkt tanken att att inte skall hålla för detta.
Tycker att för 2000 spänn så skall det klara att man skrittar i det.

/B

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 931
Senast: Tora
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett fleecetäcke från Back on Track. Såg att de har en Silver Line som var lite billigare (ja, jag tycker...
Svar
0
· Visningar
745
Senast: Pancakes
·
Utrustning Köpte ett BOT utetäcke av en privatperson, och då jag fick hem detta på posten så blev jag väldigt misstänksam om detta verkligen är ett...
Svar
9
· Visningar
2 829
Senast: Highcat
·
L
Utrustning Jag har en häst med ryggproblem. (Den står under behandling och veterinär är inkopplad på att försöka hitta orsaken men det är en lång...
Svar
8
· Visningar
1 707
Senast: lasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025