Rida med käkbett/checkbett i kombination med vanligt bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mildis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 681
M

Mildis

Hej!

Undrar lite om hur det egentligen fungerar, bra eller dåligt...? Har hört att det funkar bra men vill gärna ha en lite mer utveckling för det. Då har jag hört att man kan ha det i kombination med ett vanligt tränsbett, liksom innanför bettet. Snälla, ventilera ut era svar! :bow:

// Matilda

Sv: Rida med käkbett/checkbett i kombination med vanligt bett?

Du sätter käkbettet innanför det vanliga bettet och knäpper sen bara fast det i tygeln tillsammans med det vanliga bettet. Det blir i princip omöjligt för hästen att lägga tungan över bettet och det blir ganska så mkt skarpare. Kan vara bra om hästen lätt blir framtung.

Sv: Rida med käkbett/checkbett i kombination med vanligt bett?

Du sätter käkbettet innanför det vanliga bettet och knäpper sen bara fast det i tygeln tillsammans med det vanliga bettet. Det blir i princip omöjligt för hästen att lägga tungan över bettet och det blir ganska så mkt skarpare. Kan vara bra om hästen lätt blir framtung.

Okej, tack för svar! :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 415
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka