A
AliceX
Hej! Jag vet inte vad jag vill få ut av den här tråden, vill väl mest höra om någon har liknande problem och hur ni isf hanterar det...Jag har hjärtproblem, sinustakykardi, (innebär att hjärtat slår för fort) som jag haft ungefär 1 år nu. Jag behandlas med betablockerare men de hjälper knappt alls. Och jag vill inte ge upp ridningen pga detta. Men jag vill inte utsätta mig för fara heller. Hittils har det inte blivit farligt, men om jag svimmar när jag sitter på hästen kan det ju gå illa. Jag orkar inte trava/galoppera någon längre stund och även om jag rider korta stunder så får jag ont och kan inte andas.
Idag har jag haft en dålig dag, hjärtat ville bara jävlas verkar det som, så jag longerade. Inte ens det fungerar som det ska! Nu konstrade hon väldigt mkt idag så det blev ganska fysiskt ansträngande, men ändå. Och min häst har börjat känna av när jag blir svag (när jag sitter på alltså) och då passar hon på att busa ordentligt. Det känns som att detta är en olycka waiting to happen, ungefär.
Så någon som känner igen sig, hur gör ni?
Idag har jag haft en dålig dag, hjärtat ville bara jävlas verkar det som, så jag longerade. Inte ens det fungerar som det ska! Nu konstrade hon väldigt mkt idag så det blev ganska fysiskt ansträngande, men ändå. Och min häst har börjat känna av när jag blir svag (när jag sitter på alltså) och då passar hon på att busa ordentligt. Det känns som att detta är en olycka waiting to happen, ungefär.
Så någon som känner igen sig, hur gör ni?