Rida liten häst(ponny)?

K

Kalandera

Jag ska skola om mej till westernridning och har nu fått erbjudande att låna en liten arab som läromästare. Hon är runt 1.40cm hög. Smäcker i typen.
Jag funderar även på att köpa ett årsföl som kommer bli liten d-ponny.

Det jag oroar mej för är att jag ska känna mej alldeles för stor. Har iof ridit denna arab tidigare och det kändes iof helt ok.
Jag är 162cm lång, väger runt 54kg.

Vuilken storlek har ni på era hästar? Törs jag satsa på detta lilla föl som min framtida westernhäst?

Sv: Rida liten häst(ponny)?

hej...jag har en d-ponny... jag är iförsig inte heller så stor men det är större människor som har ridit på henne utan problem å det ser inte alls konstigt eller dumt ut... jag tycker att du kan satsa på en d-ponny....

Det beror ju på hur hästen rör sig också.
Jag red alazzis mamma och hon är en liten D-ponny. Tyckte att det kändes helt ok eftersom han rörde sig som en större häst. Hon är efter Pomar som gav henne bra rörelser.

Jag tycker det låter som en lagom häst för dig. SJälv red jag länge min C-ponny trots att jag var 169 cm. Där kanske jag blev lite lång. Min nuvarande häst är ca 155 cm men jag föredrar lägre. Helst vill jag ha 145 cm.

Men det där är ju en smaksak. I western har många mindra hästar så det är inte så många som reagerar på det. Gör det som känns rätt för dig.

Jag är 168 och rider ofta d-ponnys och även mindre hästar trvis me den storleken..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en liten ponny på under 1 meter, en smäcker modell. Har henne nu i en hage tillsammans med en annan liten ponny men ägaren...
Svar
11
· Visningar
2 883
Senast: Egonson_
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 980
Senast: hoppeloppe
·
Western Jag vill börja rida western på min ponny. Hon är väldigt het och är svår att bromsa osv. Jag skulle vilja skola om henne till...
Svar
6
· Visningar
2 211
Senast: Ginne
·
Western Hej här kommer en till tråd om att omskola till western. Jag sökte på Buke men hittade inte riktigt svaren på de frågor som jag undrar...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama