rida in barbacka

H

handofblood

hej! jag har ett sto på 4 år som är 145-150. hon är PRE fast utan stam. jag håller på att rida in henne nu men har ingen sadel som passar. tror ni det är ok att rida in henne barbacka? jag har bra sits och hon är inte det minsta skumpig, så hon får inte hårda dunsar i ryggen. jag har tidigare tränat upp hennes ryggmuskler genom tömkörning. jag rider ca varannan dag.

Sv: rida in barbacka

jag red in en travare barbacka.. gick hur bra som helst... balansen får du ju tränad på köpet med:)

Du kan ju sitta in henne barbacka möjligtvis men knappast räkna den som inriden innan den även accepterat sadel på ryggen.

Jag tycker det låter som en jättebra idé! Men det är ju såklart bra att vänja in henne sakta vid sadel ändå sen, för det blir ju en helt annan känsla för hästen (lite obekvämare förmodligen).

Red in min tjej barbacka och i grimma och grimskaft.. Gick hur bra som hellst!

Se till att ha förarbetet klart bara för att minimera eventuell rodeo!

Jag slapp den helt den känsliga perioden!.. Första bocken kom efter ca 6 månaders ridning!

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 350
Ridning Vet att det finns en massa trådar om detta men det känns som att alla skriver olika. Jag sätter igång en ponny åt ridskolan, vi travar...
Svar
4
· Visningar
1 617
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 512
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar