Rida i repgrimma

S

Stjaertberg

Jag har haft min nuvarande häst i 3 månader och har börjat mer och mer att utföra NH. Nu har jag kommit till ett läge där jag gärna skulle vilja testa hur långt vi egentligen kommit genom att även rida i repgrimma. Spelar det någonroll hur man knyter grimskaftet när man ska använda det som tyglar eller är huvudsaken att det håller?

Sv: Rida i repgrimma

de spelar ingen roll, man kan ha de som man känner att de passar.

Det spelar ingenroll de . Ha dom så att du känner att du känner dej trygg o så att de inte lossnar :) .. :banana::bump:

tror inte dte ska spela någon roll. tänk bara på att om du har en häst med spring/bus/vad man vill kalla del (.....), kan det vara bra om repgrimman sitter lite "hårdare" runt nosen än vid markträning (dock inte strama, förstås!).

hej köp ett sidepull. Det är som ett träns men utan bett. Jätte bra, finns i de flesta ridsportsbutiker, så slipper du vara rädd för att något ska lossna.

Jag har haft min nuvarande häst i 3 månader och har börjat mer och mer att utföra NH. Nu har jag kommit till ett läge där jag gärna skulle vilja testa hur långt vi egentligen kommit genom att även rida i repgrimma. Spelar det någonroll hur man knyter grimskaftet när man ska använda det som tyglar eller är huvudsaken att det håller?

Jag tog mina vanligt tyglar och satte på repgrimman, fungerar toppen och så behöver man inte oroa sig för att den kan lossna:D

21738571.jpg

Lycka till:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix