Widerberg

Trådstartare
Jag håller på att sätta igång min häst efter ett par månaders vila. Vi har varit ute ett par veckor och skrittat och travat, lite galopp och klättring har vi också ägnat oss åt. Känner att nu är det dags att börja jobba henne lite i paddocken, men huvudet står still.
Hur ska jag rida? :confused: Jag har ärligt talat aldrig satt igång en häst som vilat såhär länge. Vad är bäst att syssla med?

Sv: Rida hur?

det viktigaste är att du inte håller på för länge och inte jobbar hästen för hårt.
rid lösgörande övningar som stora serpentiner, volter mm. övergångar är oxå stärkande, cavaletti, slalom, ta hjälp av fantasin :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar