Rida efter avmaskning

P

peacepipe

Undrar bara då jag hört att hästen inte skall ridas de närmaste dagarna efter avmaskning. Blir hästen så påverkad?

Sv: Rida efter avmaskning

Du kan rida hur mycket som helst, såvida din häst inte är väldigt maskangripen. Enda är tävling, kolla karenstiden!

Tror du har blandat ihop det med vaccinationen, där man bör undvika att rida hästen (eller iaf rida hästen svettig) de närmsta dagarna efter att man gett sprutan.

:p precis som de andra sagt, men det skadar inte heller att ta det lite lungt typ den dan man avmaskar,vissa hästar kan juh faktiskt reagera lite..:p

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
264
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
384
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka