Vira
Trådstartare
Har sökt och googlat men hittar inget bra svar. Jag skulle vilja slippa den fula nosringen på Multibridle men ändå kunna variera och rida bettlöst ibland. Competition har ju också ringar på nosgrimman som man rimligtvis borde kunna fästa tyglarna vid eftersom det ser exakt likadant ut på bild - eller är dessa svagare på Competition så att jag riskerar att ha sönder det om jag rider med det som bettlöst? Jag är öppen även för de lite dyrare varianterna som Diamond om de nu skulle vara mer hållbara.
Och nästa fråga, hur bra kontroll får man med detta? Ponnyn är snäll och rids på vanliga tränsbett (har aldrig testat bettlöst tidigare men har ridit i grimma någon gång vilket fungerade ok), men hon lyssnar dåligt på vikthjälper utomhus och jag vill ju ogärna fastna i en grästuva längs vägen eller fara iväg på ofrivilliga galoppturer ...
Har någon här ridit bettlöst på Competition?
Och nästa fråga, hur bra kontroll får man med detta? Ponnyn är snäll och rids på vanliga tränsbett (har aldrig testat bettlöst tidigare men har ridit i grimma någon gång vilket fungerade ok), men hon lyssnar dåligt på vikthjälper utomhus och jag vill ju ogärna fastna i en grästuva längs vägen eller fara iväg på ofrivilliga galoppturer ...
Har någon här ridit bettlöst på Competition?