Richardson/Rice-transporter

Affa

Trådstartare
Är det någon som har en sådan? Åsikter?
Jag är främst intresserad av 3hästarsmodellerna, men jag fattar inte riktigt...är det samma tillverkare? Båda har ju samma "unika lösning med två hästar som åker framlänges på vanligt sätt och en som åker baklänges"? Båda modellerna heter ju Treble? Verkar ju vara samma utrustning också? Enda skillnaden jag har lyckats hitta är att rice-modellen är "veckad" på utsidan och kostar 25000:- mer...

Sv: Richardson/Rice-transporter

Nu ska vi se om jag får det rätt...Rice är tillverkad i aluminium och Richardsson i plyfa. Tror det är samma tillverkare eftersom företaget heter Richardson Rice trailers. Hemsida: http://www.ricetrailers.co.uk/ .
Hade jag haft så mkt pengar som det är tal om hade jag utan att blinka valt en Rice före en Richardson pga att jag inte är övertygad om att ha plyfa i transporter! Sen är ju Ricen otrolig i sin konstruktion och finesser! :bow:

//Alice

jag var inne lite på en rice...visserligen bra konstruktioner men lite "pryttliga" men en massa sprintar att hålla ordning på....dessutom så var tjänstevikten lite för hög tycker jag ( mot mitt Ume) annars så tycker jag att det var ruskigt läckert släp och blev jättesugen på det....

Ja, det är väl deras ända nackdelar! Det gäller ju def att ha en dragbil med hög dragvikt och att man själv besitter BE-behörighet.

//Alice

Åh det hade jag missat! :o

Jag har varit inne på den engelska sidan och kollat, det skiljer ju lite i pris mot om man skulle köpa den i sverige. Vad kan det kosta att ta hem den från england?

Jag skulle också helt klart vilja ha ha rice-modellen :love: men den kostar ju som skrivet en hel del :mad: verkar ju vara ganska svårt att få tag på en begagnad, men det kommer kanske om nåt år...

alice skrev:
Ja, det är väl deras ända nackdelar! Det gäller ju def att ha en dragbil med hög dragvikt och att man själv besitter BE-behörighet.

//Alice

Jag har BE och en King Cab som får dra 3 ton :D

Jag har ingen sådan, men har däremot sett 2-hästars modeller av både Rice och Richardson, hos stallägaren som också är släpförsäljare. Släpen ser mycket välgjorda och säkra ut, är snygga och har fiffiga detaljer. En och annan sprint finns det, ungefär som på Ifor Williams, tror jag. Det jag är tveksam till är konstruktionen på mellanväggen, men säljaren tycker att den är helt OK och hovis (som är en van transportör) hade inget emot den heller.

Ett av argumenten för att köpa R/R är att de har tillverkat hästtransporter i 60 år, så de borde veta vad de sysslar med. Å andra sidan är de från England och England och kvalitet går inte alltid hand i hand. Dessutom har engelsmännen avloppsrören utanpå husen och heltäckningsmatta i badrummen. :D

Maran skrev:
Å andra sidan är de från England och England och kvalitet går inte alltid hand i hand. Dessutom har engelsmännen avloppsrören utanpå husen och heltäckningsmatta i badrummen. :D

:rofl:

Så sant, men man får komma ihåg att de tillverkar Range Rover och Rolls Royce också.

Tycker också att R/R verkar vara rejäla släp med annorlunda bra lösningar. Har lite svårt för designen, men för varje gång jag ser dem gillar jag dem mer och mer. Fast skulle man köpa ett känns det som att man måste köpa en gammal Land Rover till. :smirk:

Har lite svårt för designen, men för varje gång jag ser dem gillar jag dem mer och mer.
Fast den röda på strömsholm var ju för läcker! :love: Där missade du något... ;)

Annars är ju designen slående lik en konservburk.... :angel:

//Alice

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 673
Senast: MJLee
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 892
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka