Corminta

Trådstartare
Vi har iar fatt en Revenue avkomma i stallet (forsta argangen efter honom inte sant?)
Eftersom jag inte har sarskilt mycket erfarenhet av travet, varken i Europa eller har i staterna/Canada (dock mer har en i Europa..) skulle det vara mycket intressant att hora vad ni sett, hort m.m. om just Revenue.

Har ju sett honom pa bilder men det ar ocksa allt.
De bilder jag sett har han inte burit nagra som helst skydd samt ett enkelt oppet huvudlag. Har ocksa hort att han ibland tavlade utan kak.
Stammer detta?
Nagra kompletterande uppgifter?
Tex Skor?
Hur joggade han?
Hade han pass i sig? (dvs gangarten pass)
Var han mycket hingstig?
Sett nagra avkommor, hur ser de ut / beter sig?

Tacksam for allt jag kan fa reda pa
MVH Kajsa - mycket nyfiken

Sv: Revenue

Jag såg ett par ettåringar efter Revenue på stuteriet i början av augusti. Och Revenue himself. De på stuteriet var av naturligtvis fulla av tillförsikt angående hans framtid som avelshingst. Dock har det ju varit väldigt blandat betalt för avkommorna på auktionerna, och de stora namnen bland tränarna tycks inte ännu vilja slanta upp för avkommorna.

Här en bild på en Revenueavkomma, modern är för mig okänd. Hästen på bilden är ett år gammal, bilden tagen i början av augusti. Här en bild på Revenue himself.
Lite kass bild, amatörkamera samt det faktum att flera andra trängdes och skulle fota samtidigt.

Det finns några filmer på lopp som han gjorde på Perretti Farms hemsida. Där kan du bilda dig en egen uppfattning om hästen. Perretti Farms, i mitten, en bit ned på sidan.

Har träffat Revenue IRL i sin box, dagen efter han vunnit Guldspecialen på Jägersro 13,0/1640 m volt.
Trevlig kille & gudomligt vacker! Några vänner till mig sålde sin 1 åring på Kriterie Auktionen 2006, fick 200.000 kr för henne, var också en jättefin häst att hålla på med & se på. Tyvärr dog hon i tarmvred i vårvintras.

Stoavkomma född 2005

SpeedyBrodda.jpg

Tack sa mycket for all er hjalp, uppskattas verkligen!
Verkar helt klart som om 2005 var hans forsta argang istallet for 2006 vilket jag trodde. Hasten pa Zuzzis bild ar verkligen lik varan medans Americaneses var lite mer svarbedomliga sas.

Hur var denna unghast att hantera? (antar nu att Americanese sag "sin" i USA och inte kanner den..)
Kora in?

MVH Kajsa - vars Revenue vart pa banan idag

Här har du den ettåring e. Revenue och samma mamma som bla Donato Hanover. Hon såldes för stora pengar, vill minnas $275.000 på Lexingtonauktionen i höstas. D-Liteful Hanover

Jag hjälper till i ett stall där det finns en 2 årig avkomma .
En hingst som har ruggig kapacitet.

Vet att koljini har sagt att om en revenue avkomma bråkar ska man inte börja slå och "gapa" ,,då blir det sju resor värre.

Liknande trådar

Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
962
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 657
Senast: Spunkgrodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter