Resultat bed A och CL i TDB

Nominous

Trådstartare
Om man tävlar lokalt i tex 80 och 90 i bed A och Clear Round, ska det resultatet komma upp i TDB eller inte? Jag tävlade 5 klasser i höstas som alla gick i A eller CL och inget av det finns som resultat i tdb på varken mig eller hästen. För två veckor sedan red jag 90 i bed A och 100 i avd B och båda de resultaten fanns efter bara någon dag i tdb. Vad är meningen ska komma in i tdb? Jag vill ju ha alla resultat då jag inte tävlar mycket alls och resultatet blir ju ändå värdefullt med tanke på värdet/utbildningsmssigt på hästen. Hur ska det funka? Jag vill ju gärna se alla resultat på min häst.

Sv: Resultat bed A och CL i TDB

Ingen som vet hur det ligger till med vilka resultat från vilka klasser som SKA och INTE SLA hamna I tdb?

I equipe skickar man in resultatet för samtliga klasser under en tävlingsdag, vi har därmed skickat in resultatet för både klasser med både CR och Bed. A.

Moment 134: Resultat från alla tävlingar skall vara Ridsportförbundet tillhanda senast två dagar
efter avslutad tävling."
Jag antar att det är alla tävlingar som regleras av TR, så såvida det inte är klubbtävlingar du startat så bör resultatet iaf vara inrapporterat till SvRF (alt. distriktet).

Ja alltså det känns ju mest logiskt att alla resultat ska rapporteras in, men jag som inte är rutinerad har tagit för givet att A och CL är "inofficiella" klasser och att resultatet inte räknas. Men nu när jag fått två klasser med A och en avd B inrapporterad så börjar jag ju undra. Vart vänder man sig om man vill ha i resultatet? Till arrangerande klubb?

Det hade jag gjort, vänt mig till arrangerande klubb och frågat om de skickat in resultaten. Om de gjort det skulle jag istället vända mig till distriktet och höra varför det inte finns på tdb (för jag antar att de ser till att resultaten kommer in där om klubben inte skickar in via Equipe).

Det hade jag gjort, vänt mig till arrangerande klubb och frågat om de skickat in resultaten. Om de gjort det skulle jag istället vända mig till distriktet och höra varför det inte finns på tdb (för jag antar att de ser till att resultaten kommer in där om klubben inte skickar in via Equipe).

Det är förbundet centralt som registrerar resultaten och det är MÅNGA lokala resultat som inte rapporterats in dit förra året. Ser bättre ut i år.

Är det förbundet man ska vända sig till då eller går det inte få dem inrapporterade??

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 400
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka