Resultat av allergifoder?

Sv: Resultat av allergifoder?

Jaha då har jag blivit lurad då :(
Tur att det bara är pengar och att hunden inte blivit skadad av det. Lite ful efter rakningen men det växer ju ut.

Cortisonsprayen har funkat bra och hon kliar mindre. Men vad gör jag efter sju dagar då jag inte får använda sprayen längre om hon börjar klia igen. Någon som vet hur länge det måste vara mellan behandlingarna med cortisonsprayen.

Sv: Resultat av allergifoder?

Det enda rådet jag kan ge dig är att söka dig till en hudveterinär -NU! Visst, ni kanske måste åka några timmar men är det inte värt det för dig att din VALP blir utredd på rätt sätt sa att den också kan få rätt behandling? Vill du verkligen att din hund riskerar att felbehandlas, kanske få sprutor hela livet trots att den kanske inte ens har allergi?
Nu kan det ju mycket väl vara så att din hund faktiskt har en omvärldsallergi men även där krävs det att man gör en 6-8 veckor lång eliminationsdiet då många atopiker även har lätt foderallergi och tvärt om. Behandlar man det ena kan även den andra allergin bli bättre...

Just eftersom det är en valp du har skulle det i alla fall för mig vara av yttersta vikt att min hund blir utredd på rätt sätt och jag skulle vilja vara 100% säker på vilken sjukdom min hund lider av innan jag börjar ge den sprutor, tabletter och diverse mediciner hela resten av livet (dvs de nästföljande 10-18 åren).

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Sel
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
911
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka