I
idak
Jag har försökt leta efter andra trådar som tar upp detta problem men inte hittat några. Jag har köpt ett 4-årigt sto för ca en månad sedan. Hon fick en box i sitt nya stall utan boxgrannar och står ensam i hagen. Efter en vecka hade hon sparkat loss en bräda i boxen för att en häst hade gått förbi utanför. Igår fick hon en boxgranne och det hände igen, så hon fick byta box så hon inte har några grannar igen. När en häst går förbi hennes hage så "attackerar" hon och sparkar rakt ut mot dem. Hade inte eltrådarna varit i vägen vet jag inte vad hon hade gjort. Hon är ännu värre om hon har hö.
Enligt förra ägaren har hon gått på stobete två gånger så hon har varit tillsammans med andra hästar tidigare.
Vad ska jag göra? Hon trasar ju sönder boxen och snart vågar de inte gå förbi hennes hage med andra hästar. Vad kan hennes beteende bero på? Går hennes beteende att förändra på något sätt?
Enligt förra ägaren har hon gått på stobete två gånger så hon har varit tillsammans med andra hästar tidigare.
Vad ska jag göra? Hon trasar ju sönder boxen och snart vågar de inte gå förbi hennes hage med andra hästar. Vad kan hennes beteende bero på? Går hennes beteende att förändra på något sätt?