@hjärter_dam
Jag kom nyss hem från min senaste Englandstripp (blir en del med döttrar som jobbar som au pairer där). Vi bor alltid i St Albans som är en mysig och engelsk stad utan turister

Därifrån tar det ca 20 minuter med tåg in till St Pancras.
Denna gång satsade vi på bra skor och mycket promenerande (ena dagen gick vi 2 mil...). Jag älskar att bara strosa omkring, titta på vackra hus, slinka in på en pub för en öl och jag föredrar att undvika Oxford och Regent Street. Notting Hill är kul att ha sett men var beredd att trängas med mycket folk! Jag tycker också om att promenera i t ex Green Park eller Hyde Park, kan vara skönt som omväxling till gator och byggnader. Köp gärna en bok typ "London Walks", finns flera bra.
Vi gick även på Natural History Museum och gången innan British Museum, båda sevärda och med fritt inträde. Hästvänner bör besöka the Royal Mews, det var ett tips som jag fick från
@Sjalen som har en toppenblogg där man kan hitta massor av olika idéer och förslag på saker att göra i London (och övriga Storbritannien).
Just det, vi såg Mamma Mia också på Novello Theatre. Har sett den tidigare i Sverige (och såklart även sett filmen) och gillar man ABBA-musiken så kan man absolut se om den i London. Dottern ville genast efteråt boka biljetter till dagen efter (kan man väl säga är ett bra betyg

) men det gjorde vi inte, haha!