Reservation i försäkring

caradan

Trådstartare
Får man alltid reservationer om "hältor och rörelsestörningar och dess ev följder" vid en nytecknad försäkring?
Fick mina försäkringspapper idag där det står så.
 
Är det en fd travare (varmblodig) så tror jag att man alltid får det (kan ha fel).
Jag fick det inte på vare sig ett halvblod (sju år) eller på en kallblodstravare (fem år).

Vet inte om det kan bero på vilket försäkringsbolag man väljer. Jag tog Folksam på båda.
 
Är det en fd travare (varmblodig) så tror jag att man alltid får det (kan ha fel).
Jag fick det inte på vare sig ett halvblod (sju år) eller på en kallblodstravare (fem år).

Vet inte om det kan bero på vilket försäkringsbolag man väljer. Jag tog Folksam på båda.
Ja det är ett varmblod (travare) så då kanske det beror på det
 
Får man alltid reservationer om "hältor och rörelsestörningar och dess ev följder" vid en nytecknad försäkring?
Fick mina försäkringspapper idag där det står så.

Är det Agria så blev det alltid så vid nytecknande av en försäkring av vbl som ridhäst hos dem. Det var iaf svaret jag fick för 11 år sen, det kan klart ha ändrats. Det jag behövde göra var en ny veterinärbesiktning som var ua på böjprov och så togs reservationerna bort. Men som du skrev själv, ring och hör med bolaget vad som gäller för din.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 038
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 383
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp