nyttnick
Trådstartare
Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren.
Vi ska till Italien och hamnade på den här sidan.
Om jag har förstått det rätt så kräver inte Italien ett medgivande, så länge som barnet har förälderns namn i passet. Är det någon som är bättre på att förstå vad som står skrivet? Det står under stycke 3:
Adults accompanying children travelling
If the accompanying person is:
Vi ska till Italien och hamnade på den här sidan.
Om jag har förstått det rätt så kräver inte Italien ett medgivande, så länge som barnet har förälderns namn i passet. Är det någon som är bättre på att förstå vad som står skrivet? Det står under stycke 3:
Adults accompanying children travelling
If the accompanying person is:
- A parent (or legal guardian), the child’s document must bear the names of the parents, as provided in the document application form (a passport issued by the police headquarters or an identity card issued by the municipality).
- If the accompanying adult is not a parent (or legal guardian), a ‘letter of consent’ (dichiarazione di accompagnamento) is required. The letter must be drawn up in front of a public official at the police headquarters by the parents (or legal guardian), giving the named adult authority to travel with the child for the duration of the journey.