Repgrimma från börjes

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mezcal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 841
M

Mezcal

hej
är det nån som har börjes repgrimma?
några klagomål på den??
hur är den i storlek??
(finns ju bara i en storlek så ja är rädd att den kanske blir förliten)

Sv: Repgrimma från börjes

Jag tycker att den fungerar bra... Inte för tjock och inte för tunn...

I storleken är den nog en ganska stor full... Min häst har storlek cob annars och jag har minskat den MYYCKET!!!! (Hon kan oxå ha en nosgrimma från ett träns storlek full...)

/Linda

ok. tack
bra att den är stor för ja har en korsning mellan bruksnordis & tinker som är rätt bred över nosen så det var främst där ja va rädd att den inte skulle räcka till....
om man ska minksa den, ändrar man knutarna då eller?

Jag har den inte själv, men en kompis till mig har den och hon är nöjd med den. Bra i tjocklek, storlek osv. :)

Ja, vi har den till vår Kallblodstravare men tycker inte riktigt om den.

Vi lånade först en annan repgrimma som var köpt i en Westernbutik och den var kanonbra! Men sen när vi skulle köpa en egen så ville vi "snåla" för vi tyckte de var dyra i westernbutiken och vi hade ju sett att Börjes hade en jättebillig.

Men det var STOR skillnad! Börjes-grimman kändes sladdrig och hal mot hästen. Ett helt annat material. Vi rider ofta i repgrimma och det verkade som om Börjes-grimman kasade rundor på huvudet mycket mer på något sätt.

Vi har faktiskt slängt Börjes-grimman och ska köpa en annan.
Kanske vi inte hade reagerat så mycket om det inte hade varit så att vi hade provat den där andra grimman.

Jag har en till min häst. Den är bra. Stabil och varken för tunn eller för tjock i repet. Min häst har cob storlek på huvudet och den passade perfekt utan några ändringar. Innan jag köpte en egen lånade jag en repgrimma från en westerntjej. Det var en dyr grimma och den var inte bättre än Börjes grimman alls. Köp tycker jag.

Senast ändrad:

Jag har en var till mina pållar och det funkar kanon.och då är min ena häst en unghäst med mycket bus och grimman håller och funkar som den ska.Rekomenderas av mig i alla fall :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: morgaine
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka