Renskinn???

Sv: Renskinn???

Camilla_H skrev:
Åt vilket håll går håren?

Idag gled det bak igen! Jag kommer att få sitta av efter varje mil och sadla om på söndag! :mad: Så om ni undrar så är det jag som sadlar om alternativt rider med ett renskinn på rumpan på Bergaritten... :angel:

Jag har glömt att kolla hårens riktning hela helgen, men när jag funderar lite tror jag att det är så att håren följer med när jag sadlar, alltså måste håren gå bakifrån och fram(?). Ni som inte har problem med bakåtglidning, åt vilket håll har ni era hår?

Karlina: Jag lägger sadeln ganska långt bak redan, renskinnet försöker jag lägga så långt fram som möjligt. Sadeln glider snarare mer bakåt än frammåt, så det kan inte bero på det. Kanske är sadeln som helt enkelt har dålig passform (fastän ägaren hävdar att den sitter bra...)??

Hej,
Ett utmärkt alternativ till renskinn är westernpaddar av merinoull. Ovansidan är oftast i bomull med skinnförstärkningar. Undersidan av tät, klippt, mycket tryckdämpande merinoull. Rätt dyra, runt 1.200 kr, men tvättbara och underbara! Och nej, jag är inte smygåterförsäljare:-) Men jag har köpt två stycken till min westernsadel och tänker även använda till den bomlösa jag ska köpa.

Jag har håren i samma riktning som hästens hår, dvs renens huvud ska vara mot hästens huvud... ;) Annar glider ju skinnet på håren som en tvål i en tvålkopp bakåt..

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 014
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
727
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 515
Senast: Marita73
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 246
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar