Renskinn under schabraket

Puppan

Trådstartare
Får man tävla dressyr med ett renskinn under dressyrschabraket?
Min häst blir väldigt känslig under pälssättningsperioden så hon blir jätteirriterad om vi bara rider med sadel + tunt schabrak.
Frågan är bara, finns det något i TR som säger att man inte får ha tjockt renskinn emellan på tävling?

Sv: Renskinn under schabraket

mellan häst och sadel får du ha paddar och liknande saker men du får inte ha nått mellan sadel och ryttare.

Mellan sadel och schabrak får man ha skinn/pad, men inte mellan hästen och schabraket.

Jo, det får man visst. Helt OK med renskinn. Finns mååånga framför allt dressyr-ryttare som rider med padden under schabraket istället för under sadeln.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama