Renovera speedcart

Choo

Trådstartare
Hej!

Alla ni som har renoverat en vagn, hur har ni gjort?
Jag har köpt en gammal speedcart, helt ok men gräslig i färgen (ljus röd avskavad färg)
Vill måla om den mörkblå!
Köpa slip papper och slipa ner den så den är hyffsad jämn sen köpa färg och måla om den? Eller är det massa annat som man ska fixa innan?
Samt skynket mellan hästen och kusken, stänkskydd? kan man köpa galontyg i affären och sy till själv?
Ny sits är beställd.

Vill inte lägga ut för mycket pengar på den:)

Sv: Renovera speedcart

Hmmm... Det lär bli en del pengar att lägga ner på den ändå. ;)

Jag skulle rekommendera hammarlack som är motståndskraftig men betingar ett relativt högt pris. För bästa resultat bör du kanske grundmåla också. Det beror ju på hur noga du är, men ett bra grundarbete ger ett bra slutresultat. Att tänka på är temperaturen när du ska måla. Det blir lixom inget bra om det är för kallt i utrymmet du står och målar. ;)

Självklart kan du sy eget stänkskydd.

Sv: Renovera speedcart

Bitar av ett gammalt lastbilskapell eller kraftig pressening fungerar också bra att sy stänkskydd av!

Liknande trådar

Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 203
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 527
Senast: Tjôta
·
Hemmet Har just nu ett helt okej kök, men lite små tråkigt kan jag tycka. Luckorna är vita, kaklet vitt och diskbänken i stål samt vissa...
Svar
8
· Visningar
2 391
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka