Rengöra tangentbord...

Nyx

Trådstartare
Hur rengör man bäst tangentbordet? Är det bara att lämna in det någonstans som gäller eller...? Vart i sådana fall? :crazy:

/Nyx - som har suttit och putsat med tops men som ändå tycker att tangentbordet är smutsigt.
 
Plocka bort tangenterna, dammsug med sånt där litet borstmunstycke, spraya på nån rengöringsspray, torka rent. Sen är det bara att sätta tillbaka alla tangenter. Ett tips kan vara att lägga upp dem som de sitter på bordet när du tagit av dem, det är ganska svårt att komma på det sen.
 
det finns en sprejburk med tryckluft (o nat annat i) som anvands till att gora rent tangentbord. tryckluften blaser ut all smuts fran under tangenterna o det andra ... gor nat annat ... :D funkar ganska bra tycker jag. borde du kunna kopa i nan datoraffar eller teknikaffar.
 
Du tar en skruvmejsel, sätt den mot ena kanten av tangenten och böj uppåt så det lossnar. Hoppas du förtår vad jag menar :o
 
Jaha. Men går dom inte sönder då? :crazy:
Äsch, jag får väl försöka på någon tangent som inte är så viktig till att börja med ;)
 
Nejdå, om du börjar med tex. CTRL tangenten som sitter på kanten så går det lättare. Då är det bara att dra upp dom med skruvmejseln från sidan där det är tomt.
 
Jag vänder mitt upponer, smulorna trillar ut o tangentbordet är som nytt :rofl: :angel:
Ibland torkar jag tangenterna med en torr trasa fuktad med nåt rengörinsmedel... :cool:
 
Jag brukar dammsuga mitt med borstmunstycke. På låg effekt så brukar det gå prima! :) Men mitt tangentbord har aldrig blivit smutsigt av något annat än damm, fastän jag använt det i många år nu.

/Erica
 
Jo jag har också försökt vända det upp och ner, men det är bara knäckebrödssmulorna som trillar bort då :angel:
 
Bara damm?
Mitt tangentbord kan stoltsera med både spillt rödvin, smulat knäckebröd och en massa flarn från riskakor. (för att bortse från de smutsiga stallhänderna då, som är de största bovarna i dramat :angel:)
 
jag har en lite damm vippa som jag har till mitt tangentbord den är gjord så att den ska dra till sig damm den är jätte bra kostade 15 kronor! jag har endast dam i mitt tangentborg men jag ä :smirk:ter eller dricker inte vi min dator!
 

Liknande trådar

Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
439
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
643
Senast: Myrten
·
Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
459
Senast: Skjøldur
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp