Lupin
Trådstartare
Vilket medel rekommenderar ni för att rengöra äckliga, muggiga kakelfogar i ett gammalt badrum? Jag har inte råd att renovera badrummet i dagsläget, men vill åtminstone fräscha upp det. Kakelfogarna närmast badkaret är allt annat än mysiga och jag såg att det finns en fogpenna man kan använda för att måla i fogarna så att det ser lite "nyare" ut. Men man måste såklart rengöra först!
En fråga till om badrum förresten! Vad ska man använda för att täta/foga igen gamla borrhål/spikhål i våtrumsmatta på väggarna i badrummet? Dels finns det befintliga öppna borrhål och dels tänker jag ta ner gammal inredning (superfula trähyllor mm) från väggarna och sätta upp annat. Men hur gör jag med spik och borrhål mm? Vill ju inte att det ska kunna komma in fukt i väggarna.
En fråga till om badrum förresten! Vad ska man använda för att täta/foga igen gamla borrhål/spikhål i våtrumsmatta på väggarna i badrummet? Dels finns det befintliga öppna borrhål och dels tänker jag ta ner gammal inredning (superfula trähyllor mm) från väggarna och sätta upp annat. Men hur gör jag med spik och borrhål mm? Vill ju inte att det ska kunna komma in fukt i väggarna.