MidnightSoul
Trådstartare
Har ni några tips på hur man får rent duschdraperiet när man kör det i tvättmaskinen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår inte heller frågan. Jag kör det i tvättmaskinen på 30-40 grader och det blir rent!Har ni några tips på hur man får rent duschdraperiet när man kör det i tvättmaskinen?
Tvätta som vanligt? Funkar det inte köp ett nytt draperi eller en ny tvättmaskin om problemet kvarstår i andra tvättar..
0,5-1 dl ättika i maskinen så blir det både renare och ev dålig lukt försvinner!
Det vart inte rent när jag tvättade nu sist, därför jag frågar. Och jag råkar gilla mitt duschdraperi och tycker det är onödigt att slänga och köpa nytt när detta är av god kvalitet.
Det vart lite förbisett när jag mådde dåligt så det har ett lite äckligt utseende längst ner.
Fick bara känslan av att det var så skitigt så det helt enkelt inte blev rent när du tvättade det. Ett sånt hade i alla fall jag valt att byta ut...
Så blir det lite hos mig med. Tror det är rost i rören
Jag har handtvättat mitt draperi, tagit en diskborste och gnuggat bort det som blir lite gulaktiskt längst ner. Fungerat bra, har blivit väldigt vitt och fint.
Galltvål sägs ta det mesta.
Jag har sett på Clas Ohlson. Kan finnas på vanliga affärer också.Vart får man tag på en sån?
Välsorterade butiker har det, finns på närmsta ICA hos mig.Vart får man tag på en sån?
Välsorterade butiker har det, finns på närmsta ICA hos mig.
Jag har sett på Clas Ohlson. Kan finnas på vanliga affärer också.