Remont till smalsnokad häst

Elina8

Trådstartare
Jag har problem med att hitta en remontgrimma med tillräckligt kort nosrem, ringarna hämnar vid bettet. Måste ju finnas fler islänningar med smala nosar, vad har ni för märken på era nosgrimmor?

Den jag har idag är 20 cm över nosen och funkar väl ok med en del bett, inte alls med andra. Sitter egentligen bättre som engelsk när jag kortar upp den, så den är ju ganska lång.

Har ni tips så får ni gärna slänga in en bild också. :)
Behöver inte vara smyckad på något sätt, men jag vill ha svart läder med silverspännen.

Sv: Remont till smalsnokad häst

Top Reiter kortare, köpte en 17 cm remont av det märket.

Jag har gett upp med att hitta remont som passar islandshästen jag rider ibland, så jag ska följa tråden :)
Ponny blir för korta runt nacken (och oftast ändå för långa över nosen) och cob/islandshäststorlek blir alldeles för långa över nosen.
Borde kanske inte vara så dyrt annars att be sadelmakare byta nackrem på en shettisnosgrimma? :p

Åh ja tack, det hade ju varit superkul!!

Du får gärna skicka mått, bild och pris i pm. Får kanske inte sälja saker i tråden misstänker jag :P

Boj: Tack, ska spana in där. Har precis upptäckt hur kul det är att pimpa träns så det gör ju inget att ha ett par stycken så jag kan variera med olika smyckningar. :)

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 767
Senast: Vogue
·
Utrustning Min häst är vansinnigt känslig i munnen och jag har väldigt svårt att få till en lösning som hon verkar tillfreds med. Jag har extremt...
2
Svar
38
· Visningar
3 992
Senast: Efwa
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar