QuantasCurry
Trådstartare
Hallå! Vi har haft lite diskussioner om hur man på gammalt hederligt vis remmar med remsele. Är det någon som kan göra ett steg för steg svar? Så vi får se vem som har rätt Haha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha...det var hur länge sedan som helst jag "remmade" men med slutna ögon och "låtsas" sela så sitter det i ryggmärgen.Ja visst är det svårt att förklara! Tack så mycket för ditt svar, jag hänger med på ett ungefär iaf Jag har lärt migg att köra två varv bakom, börjar närmast skalmögglan och fortsätter bakåt för att sedan dra över och låser, snurrar ''lagom'' många varv främför. Säkerhetsremmen lindar jag många varv framför och avslutar med några mindre varv bakom. Haha, omöjligt att förklara, måste nästan visa! Tycker däremot inte om sättet jag lärt mig på när jag fått se hur en del andra remmar. Ska försöka mig på att prova din metod och se om jag lyckas
Precis som Gulan beskriver gör jag och eftersom jag jobbade i travstall på den tiden det bara fanns remsele så vet jag att de allra flesta remmade så!
Jag har även i min ungdom remmat fast sidostängerna till sulkyn med säkerhetsgjorden!
Minns också när det markerades med en stjärna i programmet om hästen skulle köras med modesulky! I samband med modesulkyns inträde dök den modernare varianten av remsele upp, modesele!